LH, 28.06.2024.

Gdje su obećani nogostupi? Vijećnik Maksić tražio odgovore za Carevdar, Majurec i druga mjesta

Gdje su obećani nogostupi? Vijećnik Maksić tražio odgovore za Carevdar, Majurec i druga mjesta

Na 21. sjednici Gradskog vijeća Grada Križevaca raspravljalo se i o važnosti izgradnje nogostupa kroz gradska i prigradska naselja, što je ključno za sigurnost pješaka i biciklista. Nogostupi su vitalni jer omogućuju sigurno kretanje ljudi, smanjujući rizik od prometnih nesreća i osiguravajući da pješaci i biciklisti nisu prisiljeni koristiti cestu, gdje su izloženi vozilima.

Posebno su istaknuti problemi u naseljima Majurec i Carevdar, gdje je zbog velike prometne frekvencije cesta postala izuzetno opasna za pješake. Nedostatak adekvatnih nogostupa u tim područjima ugrožava živote svih sudionika u prometu, posebno djece, starijih osoba i biciklista koji nemaju alternativu nego se kretati uz samu cestu.

Vijećnika Denisa Maksića zanimalo je što je s nogostupima kroz Carevdar, Majurec, Brezov Most, Cubinec, Bukovje i Varaždinsku ulicu te je postavio gradskoj vlasti konkretno pitanje:

“Svi su oni 2016. godine bili uvršteni u program Hrvatskih cesta za projektiranje, a do danas se ništa nije pomaknulo s mjesta. U isto vrijeme imamo mnoštvo biciklističkih staza i, moglo bi se reći, jednu magistralu kroz Tomislavovu, parkiralište za bicikle, park kod željezničke stanice, sve to košta nekih milijun i šesto tisuća eura, oko 12 milijuna kuna. Postavlja se pitanje kada će biti izgrađeni nogostupi koji su bili u planu i koje ste naslijedili, zbog sigurnosti djece koja će njima hodati do škole”, istaknuo je vijećnik Maksić.

Gradonačelnik Mario Rajn odgovorio je na ovo pitanje:

“Moramo biti svjesni da se miješaju investicije Hrvatskih cesta s gradskim investicijama. Biciklističke staze, o kojima vi govorite, planirane su putem naših investicija. Što se tiče Tomislavove ulice, to je bio prioritet Hrvatskih cesta za rješavanje sigurnosti, a mi smo to naravno prihvatili. Odnos na 2016. godinu na koju se referirate promijenio se, kao i uprava Hrvatskih cesta podružnice Varaždin, te su se promijenili i određeni prioriteti. Od svih navedenih, apsolutno dajemo prioritet nogostupu u Carevdaru, budući da je tamo izdan inspekcijski nalaz inspektorice za cestovni promet koji nalaže da je područje nesigurno te su dani jasni naputci što točno treba napraviti. Grad je poduzeo sve što je u našoj domeni, postavljanje sigurnosne kamere, dodatno označavanje pješačkog prijelaza i pružanje potpore po pitanju projektne dokumentacije, pa čak i u dijelu radova te smo spremni pomoći u sustavu odvodnje koji ide ispod. Ministarstvo graditeljstva nalaže da tamo gdje su vlasnik Hrvatske ceste, investiciju moraju voditi upravo oni. Slijedom vašeg pitanja, bit ću slobodan napraviti dodatni pritisak prema direktoru Hrvatskih cesta, podružnice Varaždin”, dao je odgovor gradonačelnik Mario Rajn.