Nova inicijativa Jadranke Vrhovec, poznate Križevčanke iz svijeta dodataka prehrani, privlači pozornost i donosi svježi vjetar u križevačku zajednicu. Poznata po proizvodu ‘Jadrankina otopina’, biljnom koncentratu bogatom jodom, Jadranka se sada okušava u novom području – otvaranju igraonice i vrtića. Ovaj projekt, od velikog značaja za roditelje u Križevcima, odjekuje kao odgovor na nedostatak dječjih mjesta u gradu.
Križevci već dugo imaju problema s nedostatkom vrtićkih kapaciteta, a Jadrankina inicijativa pruža pogled na rješavanje ovog izazova. Njezina želja da podrži roditelje i omogući im sigurno mjesto za odgoj i skrb djece dobiva veliku podršku u Križevcima.
Uskoro će gornji Cubinec, samo nekoliko minuta vožnje automobilom od centra Križevaca, postati dom buduće igraonice i vrtića. Jadranka Vrhovec, poznata poduzetnica iz Križevaca, planira otvoriti vrtić koji će slijediti Waldorfski program obogaćen Montessori elementima.
Ovaj inovativni pristup odgoju i obrazovanju djece kombinirat će najbolje od oba pristupa, naglašavajući individualni razvoj djeteta, kreativnost te interaktivno učenje. Waldorfski pristup naglašava važnost umjetnosti, slobodne igre i praktičnih aktivnosti, dok Montessori metodologija promiče samostalnost, samoregulaciju te učenje kroz iskustvo.
U prvoj fazi, Jadranka će otvoriti igraonicu za djecu, kako bi odgovorila na veliku potražnju mjesta za igru i razonodu najmlađih. Krajem petog mjeseca očekuje se dobivanje svih potrebnih dozvola, nakon čega će vrtić početi s radom.
“Kod nas će biti dobrodošla sva djeca, koja i nisu naši polaznici, u vidu dnevne igraonice gdje će roditelji moći dovesti dijete na par sati. Planiramo i proslave rođendana, a i usluge noćnog čuvanja ako roditelji imaju obavezu. Ono što nas izdvaja od ostalih će biti stil rada, aktivnosti, okruženje. Roditelji dječice koja će boraviti u našem prostoru će dobiti mobilnu aplikaciju preko koje će moći s 12 kamera pratiti svoje dijete dok je kod nas. Na šestero djece će biti jedna odgajateljica, a ne jedna na dvadesetero ili više djece”, kazala je Jadranka Vrhovec.
Djeca neće spavati u ležaljkama nego u krevetićima s madracem. Unutarnji prostor ima preko 400 kvadrata od čega 3 kupaonice, kuhinju s blagovaonom, 3 dječje spavaonice, sobu za izolaciju ako je dijete bolesno i drugo. Prostor je opremljen poplavnim, protupožarnim i protuprovalnim alarmima. Prostor sadrži i podno grijanje i epoxy pod, velike staklene stijene koje se pružaju cijelom dužinom objekta. Vanjski prostor je bogato uređen i opremljen raznim aktivnostima. Tu je i ranč s konjima, a ograde su visoke 2 metra oko cijele parcele od jednog hektara.
Montessori metoda podrazumijeva s djecom rad u tišini i tihi govor. Osnova ove metode i učenja su senzorna pomagala. Dijete treba steći sve sadržaje i iskustva svim osjetilima – dodirom, vidom, sluhom, mirisom i okusom. Djeca svoje znanje grade na greškama i eksperimentima. Materijal koji djeca koriste izrađen je na način da djetetu ne treba prisustvo ili intervencija odgajatelja radi kontrole. U središtu je dijete, temeljno načelo je pomoći djetetu u svim razdobljima od rođenja na dalje u tjelesnom, umnom i duševnom odrastanju. Za tjelesni razvoj potreban je prostor, njega i hrana, a za umni i duševni primjerena okolina i ljudi ispunjeni ljubavlju te mir kako bi svoje snage moglo koristiti za samogradnju i razvoj ličnosti.
Najvažniji elementi Montessori pedagogije su prikladno pripremljena okolina s posebnim Montessori razvojnim didaktičkim priborom i poseban društveni okvir koji nudi odgojitelj. Montessori okolina je oblikovana po mjeri djeteta, sav pribor i aktivnost pažljivo su odabrani i stavljeni na otvorene police da bi poticali dijete na istraživanje. Montessori materijal je posebno pogodan za razvoj dječje samostalnosti.
“Težit ćemo da se što više vremena provodi vani u prirodi i obližnjoj šumi u raznim aktivnostima. Djeca će kod nas rasti sa životinjama o kojima će svakodnevno brinuti. Svako će dijete uzgajati vlastito voće i povrće u našim vrtovima, zatim će ih brati i pripremati za obroke. Pritom se pazi da je sve zdravo, ukusno i kvalitetno. U dnevnom, tjednom i godišnjem ritmu ovakve vrste pedagogije kojoj ćemo biti naklonjeni izmjenjivat će se različite aktivnosti: igra, obroci i odmaranje te umjetničke i radne aktivnosti”, istaknula je Jadranka Vrhovec.
Igračke, namještaj i didaktički materijali prirodnog su podrijetla, oblikovani i obojeni tako da pružaju blage i nijansirane poticaje za zdrav razvoj osjetila. Time se u najranijoj dobi “dubinski” njeguje razumijevanje za ekološko. Sve aktivnosti i sadržaji imaju za cilj kod djeteta razviti aktivnu, nenasilnu i stvaralačku igru, izniklu iz same djetetove nutrine. Takva igra u svijetu odraslih odgovara ozbiljnom i kreativnom radu nastalom iz pune slobode čovjeka.
“Djeca će kod nas biti okružena prirodnim materijalima, u smirujućoj atmosferi, svakidašnjoj i tjednoj rutini, uče u pokretu, sviraju, pjevaju, slikaju, zajedno zorno istražuju, igraju se… kako bi se djeci usadio osjećaj povezanosti, sigurnosti i obiteljske atmosfere. Prostori su pomno uređeni, bojama, materijalima i estetikom. Igračke, namještaj i didaktika prirodnog su podrijetla. Dio prostora je profesionalno uređen za jasličku djecu, a dio za djecu iznad 3 godine”, objasnila je Jadranka Vrhovec.
Ova inicijativa ne samo da pruža rješenje za problem nedostatka vrtićkih kapaciteta, već predstavlja i novi pristup odgoju i obrazovanju djece, naglašavajući individualni razvoj, kreativnost te interaktivno učenje.