Prilikom današnjeg boravka Gordana Jandrokovića u Križevcima, tijekom održane konferencije za medije, tema koja je izazvala pažnju jest pruga između Dugog Sela i Križevaca, koja već dulje vrijeme stagnira bez vidljivog napretka.
Dionica Dugo Selo – Križevci (38,2 km) dio je glavne koridorske željezničke pruge za međunarodni promet M201 DG – Botovo – Dugo Selo na koridoru RH2, a istovremeno je i dio trase Rijeka – Zagreb – Budimpešta na Mediteranskom koridoru.
Treba se prisjetiti kako je HŽ Infrastruktura d.o.o. 31. svibnja 2017. potpisala Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za II. fazu u sklopu Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ 2014. – 2020. iz Kohezijskog fonda s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture i Središnjom agencijom za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije. Vrijednost Ugovora iznosi 210,3 milijuna eura, dok ukupni prihvatljivi troškovi iznose 169,9 milijuna eura, što je maksimalni iznos za sufinanciranje prihvatljivih troškova Projekta. Od tog iznosa, 144,4 milijuna eura (85%) sufinancira se iz OPKK-a, dok preostalih 25,5 milijuna eura (15%) sufinancira se iz Državnog proračuna Republike Hrvatske.
Gordan Jandroković istaknuo je kako su se pojavile određene poteškoće koje nisu povezane s vladinom politikom, već su uzrokovane drugim problemima vezanim uz izvođače i sudionike u tom projektu.
“Velika je obaveza unaprijediti željeznički promet. Dok smo gotovo svaki dio Hrvatske povezali autocestama ili brzim cestama, u pogledu željeznice još uvijek ima mnogo prostora za napredak, što je jedan od prioriteta koje preuzimamo za idući mandat”, objasnio je Jandroković.
Na pitanje vjeruje li da će pruga biti dovršena, odnosno hoće li drugi kolosijek biti izgrađen u idućem mandatu, Jandroković odgovara da će detaljno istražiti planove i trajanje radova te da neće davati obećanja za koja nije siguran da će biti ispunjena.
Zadnji rok za radove trebao bi biti prosinac 2023. godine. S obzirom na to da projekt nije dovršen do tog roka, svi će radovi od 2024. godine biti pokriveni kreditima. Nedovršena pruga Dugo Selo – Križevci bit će nefunkcionalni projekt, što znači da neće biti operativan. Hrvatska će se obvezati da će najkasnije do 15. veljače 2027. godine završiti taj projekt.
Ako pruga Dugo Selo – Križevci ne bude završena do 15. veljače 2027. godine, Hrvatska bi mogla vratiti u EU proračun sva sredstva koja su joj dodijeljena za taj projekt. To znači da će cijena izgradnje pruge u potpunosti pasti na Hrvatsku.